5 Ocak 2008 Cumartesi

Agustos bocegi

Karınca yaz boyunca çalışırken ağustos böceği saz çalmış. Bilirsiniz hikayeyi. Tabi kış gelmiş, karınca sıcacık evinde afiyet içinde yaşıyorken bir gün kapısı çalmış. Bakmış ağustos böceği.

Tamam demiş, yaz boyunca saz çaldın simdi aç kaldın ve benden yemek istemeye geldin değil mi? Saz çalacağına biraz çalışmış olsaydın böyle aç kalmazdın demiş.
Ağustos böceği de "yo, yanlış anladın demiş. Biz yaz boyunca saz çalınca,ayıptır söylemesi biraz para yaptık da demiş. Hatta meşhur da oldum, simdi Avrupa turnesine çıkıyorum.Belki oralardan istediğin bir şeyler vardır, diye sormaya geldim" demiş.

Karınca bir bakmış ağustos böceğinin hiç öyle aç bir hali yok. Üzerinde bir kürk var, arkada da kocaman bir limuzin, önünde şoförü ile onu bekliyor.
"Yok, bir şey istemiyorum" demiş. "ama Fransa'ya uğrayacaksın değil mi?" diye sormuş.
Ağustos böceği de "evet" demiş.
"iyi o zaman" demiş,karınca "Paris'e gidince orada La Fontaine diye biri var, onun yüzüne bir tükür benim için,oldu mu?" demiş

0 yorum: